we zijn er! - Reisverslag uit Calgary, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu we zijn er! - Reisverslag uit Calgary, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

we zijn er!

29 Augustus 2015 | Canada, Calgary

Vanmorgen vroeg opgestaan. De laatste dingen in huis gedaan. Onderweg naar Schiphol konden we de zon zien opkomen en was de wereld eerst nog in dauw gewild wat mooie plaatjes maakte onderweg. Ruim op tijd waren we op Schiphol. Koffers afgeven en Door de douane. Het nieuwe gedeelte ziet er erg mooi uit,oogt vriendelijk waardoor je relaxed door de douane gaat. Lekker koffie gedronken bij de Starbucks, vaste prik voor we gaan vliegen. Op ons gemak naar de gate toe, dat moesten we wachten op het vliegtuig dat ons naar frankfurt zou brengen. Met een relatief klein vliegtuigje daarheen gevlogen. Onderweg Veel bekende en herkenbare plekken gezien en we konden ook nog kijken of het huis erg Nog stond. Grappig om eens van die hoogte te kijken, gezwaaid naar suzan die buiten bij het zwembad terug stond te zwaaien ;-). Met 40 minuten waren we in frankfurt waar we en overstap hadden van een uur. Het avontuur begon al, met de bus naar de gate, over een Onder het vliegveld Door. Grappig om te zien dat er nog een hele wereld onder al die gebouwen zit die je normaal niet ziet. Na een flink stukje wandelen konden we gelijk in de rij aansluiten om weer te gaan boarden. Negen uur duurt de vlucht, weer vliegen via Denemarken en zien vanuit de lucht verschillende Deense eilanden en zandplaten, daarna zien we lange tijd alleen wolken. Tot we boven Groenland komen, wauw! Besneeuwde bergen, kliffen, gletsjers die je kunt volgen tot ze uitkomen in de zee of meer, gigantische ijsschotsen die we zien drijven het lijken net bootjes. Hier blijf je naar kijken. Helaas komen langzaam aan de wolken en verdwijnen de mooie beelden weer. Als we boven de oostkust van Canada komen zien we weer land. Meren, het lijkt hier vlak, maar of dat ook zo is? Met Niet al te veel turbulentie landen we in calgary. Er hangt hier rook in het Zuid westen zin bosbranden en dat ruik je hier ook. Helaas konden we de huurauto niet eerder ophalen dus eerst maar naar het hotel. Nou we hebben een mooi hotel geboekt, blijkt te horen bij de Hiltongroup. Een prachtige suite. Nu nog toe reken, straks de auto ophalen, eten en zwemmen. Het is hier nu half zes s avonds alleen bij jullie half twee s nachts

• 30 Augustus 2015 - 23:17

Pa Te Hofstee:

Hallo Remco & Chantal

Fijn te horen dat vanaf boven nog zoveel te zien is. Al lijkt het van bovenaf net of je bijna niet vooruit komt. Daarom duurt het ook bijna negen vliegen.
    Ga nu maar eerst lekker uitslapen in jullie prachtige suite.
    En de reis naar vakantiebestemming is gegaan, zoals het moet gaan.

Veel plezier, en maak er wat moois van.

Groetjes Pa.