Waterton lakes park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu Waterton lakes park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

Waterton lakes park

01 September 2015 | Canada, Waterton Lakes

Toch wifi hier dus de mogelijkheid om een verslagje te plaatsen. Na een mooie rit via de cowboy trail aangekomen bij onze bed and breakfast. Wat een prachtige ligging, We kijken uit op de bergen van waterton vanuit onze sundownsuite. Als we er even zijn zien we herten voorbij komen, een golden mantled ground squirrel, de canadese vink. Een paar dagen ervoor liepen er nog beren in de buurt rond.
Nadat we alles uitgepakt hebben besluiten we naar waterton te rijden. Hier halen we eerst een jaar abonnement voor de nationale parken, hier kunnen we de hele reis mee de parken in. Er rijden richtingred rock canyon, het is het einde van de dag dus de beste tijd om wild te spotten, dit lukt, halverwege zien we een auto staan en mensen omhoogt kijken. Tijd om om te draaien, als we goed zicht op de heuvel hebben zien we en zwarte beer lopen die op zoek is naar bessen, onze eerste beer! Rustig loopt de beer nat beneden de heuvel af, springt van het muurtje af en loopt rustig verder het dal in.
We gaan een hapje eten en daarna terug naar onze b&b.
De volgende dag zijn we weer terug gegaan en hebben de rit naar cameronlake getreden, dat hebben er onze eerste echte wandeling gemaakt. Een tocht van 8km (retour) n 300 meter hoogte verschil. Hier hebben we iets meer dan twee uur over gelopen, daarna de red rock canyon road afgereden. Hier en korte wandeling gemaakt. Vandaag gaan we hier een langere wandeling maken.
Toen we waterton inreden zagen we een zwarte beer lopen in het stadje, deze liep rustig tussen de huizen Door op zoek naar wat te eten. Uiteindelijk vond hij een tuin met heerlijk gras. De tweede beer :-)

Zoals arie al reageerde is het inderdaad in het westen slecht weer maar dan aan de kant van vancouver, hier hebben we geen last van. Behalve de harde wind is het prima hier. De rook lijkt weg te zijn en de bergen zijn weer zichtbaar

• 01 September 2015 - 19:58

Gea Van Vonno:

Hoi Chantal en Remco,

Wat hebben jullie weer een gave bestemming uitgekozen, Canada. En de eerste beren al gespot... super. Ben benieuwd of jullie ongeveer dezelfde route gaan doen die ik in 2008 heb gedaan. Het is allemaal zoooooo mooi daar. Geniet er samen van en wens jullie weer heel veel mooie avonturen toe die ik natuurlijk allemaal weer graag ga volgen.

Groeten Gea.

• 02 September 2015 - 19:12

Pa Te Hofstee:

Dag vakantiemensen,

Volgens mij hebben jullie al zoveel gezien dat er niets nieuws meer te zien valt.
    Een Canadese vink in Canada, hoe is het mogelijk. En steeds maar weer de wandelschoenen aan, en er weer op uit trekken. En dan die zwarte beer die op zoek is naar bosbessen, hoe weten jullie dat!
    Volgens mij heeft die zwarte beer geen bosbes kunnen vinden, want een poosje later liep die zwarte beer in het stadje op zoek volgens mij naar een supermarkt.
    Nou dit is mijn bijdrage.

Fluiten nee nog niet.

Groetjes van PIP en Pa

• 03 September 2015 - 01:06

Google maar eens op canadian vinch (afbeeldingen), dan zul je zien dat het familie van pip is :-)