fernie(t) - Reisverslag uit Fernie, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu fernie(t) - Reisverslag uit Fernie, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

fernie(t)

04 September 2015 | Canada, Fernie

Vanmorgen op tijd opgestaan. Beiden wat minder geslapen aangezien we een erg zacht bed hebben.
Na het ontbijten naar de ticket office gelopen om kaartjes te halen voor de lift. Nog even naar er weersvoorspelling gevraagd, zag er goed uit de wolken die er waren trokken weg en smiddags en eind van de middag en kleine kans op regen. Vol goede moed stapten weer de lift in, na 2 minuten begon het flink te regenen. Aangezien het een stoeltjes lift was werden we drijfnat. Dit in combinatie met wind en 10 graden geen pretje. We waren ook heel blij dat er boven aankwamen. Dat werden er al direct doorgestuurd naar de shelter. Dat was prettig er was een groot haardvuur waar weer konden opwarmen. We kwamen aan de praat met een groepje mensen dat daar ook stond op te warmen. Een van de mensen was een man uit Susteren die 50 jaar geleden naar Canada is geëmigreerd. Voor hem was het leuk weer even Nederlands te praten. Zij vertrokken met een jeep naar beneden, dezelfde jeep zou terug komen om ons op te halen. Ondertussen met een meisje uit nieuw Zeeland gepraat die daar vakantie werk aan het doen was. Gelukkig kwam de jeep al snel en konden we naar beneden. Voor het hotel konden we uit stappen en snel naar onze kamer toe. De koude natte kleding uit en opwarmen met koffie en thee. Eenmaal opgewarmd plannen gemaakt voor de middag. Fernie zelf is ook een leuke plaats dus daar maar heen en ook mogelijkheden voor een wandeling langs de rivier. Na ongeveer 20 minuten lopen begon het te druppelen, keuze terug of verder lopen. We kozen voor het eerste, goede gok. Inmiddels begon het flink te regenen. In het bos geschuild voor de ergste tegen een daarna in flink tempo door. Bij het plaatsje weer aangekomen hield het op met regenen. Dus op zoek naar koffie en thee, met een heerlijke hartige bagel. Terug naar het hotel toen maar binnen gebleven. Om zeven uur nog even een wandeling gemaakt, er was een mountainbike wedstrijd dus die gekeken, helaas dus een regenachtig dag. Laten weer hopen dat er niet al teveel met volgen.

Liefs Remco en Chantal

• 05 September 2015 - 16:46

Pa Te Hofstee:

Hoi Remco & Chantal

De donkere wolk boven de lift niet gezien!
    Een kleine kans op regen. Nou die kleine kans zit dan toevallig boven de lift.
    Het is niet altijd zonnegeur en maneschijn. Nou ja een klein beetje verregende dag, maar wat er nu gevallen is krijg je morgen niet. Hoe gaat het met je knie (REMCO).
    Een bagel is dat een broodje met een gat er in. Lijkt het veel op een donut, en wordt gemakkelijk hiermee verward.
    Bagels hebben een gezond imago; smullen maar.
    Pip is vandaag voor het eerst in bad gegaan. Veertjes lijken strakker om het lijfje te zitten.
    Fluiten: nog niet.

Fijne vakantie.