clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

clearwater

09 September 2015 | Canada, Kamloops

hallo

na een lange tijd weer een berichtje van ons, we hadden al wel eerder internet maar waren zo volop aan het genieten dat we nog geen tijd hadden om wat te plaatsen

Vandaag weer een reisdag voor de boeg. Er moeten ruim 300km rijden. De rit begint wat bewolkt maar al snel klaart het op. Na ongeveer een half uurtje passeren we de "grens" tussen Alberta en Britisch Colombia. Hier moeten we de tijd aanpassen de tijd gaat een uurtje terug. We kunnen een uurtje langer doen over de rit. Onderweg zien we mooie uitzichten en blijf je dus om je heen kijken. In blue river een stop gemaakt. Op een drijvend restaurant lekker en kop koffie gedronken en een wrap met gerookte zalm gehad. Na ongeveer nog 100km waren we in clearwater. Hier eerst een tijdje staan kijken naar vissers die in de rivier stondenen de gigantisch grote zalmen die om hem hem zwommen en soms uit het water sprongen.
Boodschappen gedaan en via de waterval naar ons huisje. Zoals we al wisten in the middle of nowwhere zonder tv en Internet. Maar dat is niet erg.
Het is een mooi groot huisje met een vrij volledig uitgeruste keuken, hier kunnen we een lekkere maaltijd maken.
Aangezien het nog vroeg is besluiten weer naar het uitzicht punt te gaan. Vanaf de toren hebben we een prachtig uitzicht over wells gray park, we kijken op een gigantische vlakte met in het midden een heuvel in de vorm van een piramide. Dit was eerder een vulkaan, als je niet lang naar kijkt zie je al bijna de dinosauriërs lopen. Het lijkt alsof de tijd dat het stil gestaan en alleen de wolken voorbij zijn gekomen. Doordat je honderden kilometers ver kunt kijken blijf je kijken en dromen in de verte.
Morgen gaan we dit mooie stuk verder verkennen

• 17 September 2015 - 19:22

Pa Te Hofstee:

Hallo vakantievierders,

Inderdaad heeft het een poosje geduurd voor een nieuw bericht, maar nu
    komt alles tegelijk.
    Nou jullie genieten nog steeds. Een mooi uitzicht over wells gray park.
    Wells Gray Park is ongeveer een 5000 km2 groot natuurgebied in de Oostelijke Cariboo Mountains.
    Daar kunnen jullie nog wel enkel dagen vertoeven, en lekker lange wandelingen maken.
    Wells Gray Park heeft diepe riviervalleien, hoge bergen met gletsjers, alpiene bergweiden en uitgestrekte oerbossen. Je kunt er ook kajakken en kanovaren.
    Nou geniet er maar van.

Groetjes Pa en Pip.
    Pip zit nog niet strak in de veertjes, maar als ik s' morgens de dekens er af haal, dan word ik onthaald met een paar fluittoontjes.