icefields parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu icefields parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

icefields parkway

06 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen in de sneeuw vertrokken richting jasper via de icefields parkway.
Tot aan lake louise weinig uitzicht om ons heen. Bij lake louise wisten we dat het toerisme begonnen was. Waar eerder 1 of 2 auto's stonden stonden vele bussen , auto's en campers. Daarin zaten vele Chinezen, Japanners en Indiërs. Ondanks de vele mensen hebben we nog wel mooie foto's kunnen maken.
Door naar de volgende stop lake summit. Het hoogste punt van de weg, hier liepen we echt in sneeuw. En paar mooie winterse tafereeltjes kunnen vast leggen. En een prachtig meer natuurlijk.
Volgende stop de gletsjer, ook hier waren weer niet alleen maar gelukkig had je weinig last van alle mensen. Mooie plekken gezien, we zijn de gletsjer niet opgeweest. Wel een mooie wandeling erlangs gemaakt.
De skywalk zijn we niet opgeweest. Dit vonden weer Veel te toeristisch en dat zijn we niet ;-)

Langs twee watervallen kwamen er in jasperaan, snel boodschappen doen en om half tien zaten er aan het eten. Het was en lange mooie dag, waarbij het weer gelukkig is bijgedraaid :-)

Liefs van ons

• 08 September 2015 - 18:35

Pa Te Hofstee:

Hallo Chantal en Remco,

Het lijkt nu wel een echte wintervakantie te worden in Canada.
    Weinig uitzicht om jullie heen, dat komt door al die toeristen uit
    C-J-I . Maar in ieder geval hebben jullie de foto's nog.
    Gelukkig is het weer bij gedraaid. En daar worden jullie ook gelukkig van.
    Voor de rest van de vakantie duim ik voor jullie, voor mooi zomerweer.

fijne vakantie,

Groetjes Pa.

PIP heeft de vleugels nog niet strak genoeg, en snapt er zelfs geen fluit van.