japer - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu japer - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

japer

07 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen eerst rustig ontbeten we zitten op een prachtig plekje aan de Athabasca river. Vanuit onze bungalow kijken we uit op deze blauw groene rivier van water uit de Athabasca falls. De gletsjer waar we gisteren langs hebben gelopen. Het is niet bewolkt en we kunnen alle bergen om ons heen zien. We besluiten dus omhoog te gaan met de jasper skytram. We gaan van 1200 meter naar 2200 meter en dat in 7 minuten, we stijgen 6 meter per seconden. Boven aangekomen hebben we een prachtig uitzicht over jasper en de omliggende bergen, vanuit hier kun je een wandeling maken naar de top van de berg. Dit is 1,1 km met een hoogte verschil van 200 meter. Halverwege komen we ijs en sneeuw tegen, voorzichtig lopen we verder naar boven. Eenmaal Op de top hebben we een Nog hoger uitzicht en zien we het station van de skytram liggen. Als we hier even zijn begint het te sneeuwen, niet heel hard maar je kunt wel zien hoe grappig de vlokken zijn ze lijken echt de vorm van een kristal te hebben. Terug naar beneden naar het station, het is nul graden boven dus best fris. Bij het station aangekomen drinken weer eerst een kop koffie en warme chocolademelk. Even opwarmen en genieten van het mooie uitzicht over het dal. Hoe wisselend het weer is blijkt wel want even later zitten we volledig in de wolken en zo zien we het dal weer, bij het naar beneden gaan hadden weer geluk. We mochten als eerste naar binnen dus konden en mooi plekje uitzoeken. Aangezien je met 26 man in zo'n ding gaat wel erg prettig, sta je in het midden zie je niet veel van de omgeving en dat hadden weer de heenweg.
Terug beneden een mooi plekje langs de rivier opgezocht om onze lunch op te eten. Daarna naar maligne canyon gereden, daar nog een mooie wandeling gemaakt naar beneden, tegen zes uur weer terug in de bungalow. Terwijl we zaten te eten zagen we Veel mensen langs lopen, er liep een Elk bull in de rivier bedding. Tijdens een korte wandeling zagen we afdrukken van een beer in de modder, wauw. De beer zelf was gelukkig nergens te bekennen.

• 10 September 2015 - 16:44

Pa Te Hofstee:

Hoi Chantal & Remco,

Athabasca is een plaats in de Canadese provincie Alberta en telt 2575 inwoners.
    Heeft een oppervlakte van 16,98 km2. Hoogte 533 meter. Dit vertel ik omdat daar ook
    veel over gehoord heb, vandaar deze aanvulling op jullie verslag.
    Het weer heeft nog steeds een winterse karakter, en toch genieten jullie ervan, heel fijn.
    Er zijn mensen die altijd blij zijn en zeggen, wij zitten/zijn in de wolken.
    Bij jullie is dat letterlijk en figuurlijk.
    Blijf genieten.

Nog niet