jasper dag 2 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu jasper dag 2 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van remcochantal - WaarBenJij.nu

jasper dag 2

08 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen eerst lekker ontbeten en ons klaar gemaakt voor de rit naar Maligne lake en medicin lake.
Helaas is het weer vandaag minder, het is bewolkt en we zijn ook blij dat we gisteren de berg op zijn gegaan. Bij maligne lake hebben we de mooseloop gewandeld naar moose lake. Helaas geen moose gezien maar wel even een lekkere wandeling gemaakt. In de auto geluncht aangezien het inmiddels was gaan regenen.
Jasper ingegaan en daar kaartjes gekocht.
Op de terugweg naar de bungalow kwamen we twee keer een groep met Elks tegen. Wauw wat een mooie grote beesten. Het toetje moest echter nog komen. Nadat we ge Internet hadden kwamen er terug bij de bungalow. Daar moesten er snel de camera pakken, in de rivier lag een grote bull elk te badderen, zijn dames stonden om hem heen. Wat een mooi gezicht en wat een gigantisch beest! Ze bleven Nog een tijdje in buurt en liepen te grazen tussen de bungalows. Door de beheerder werd gewaarschuwd dat je niet te dicht bij moest komen en niet tussen de bullen zijn dames in moest gaan staan. Als de bull ging vluchten ging hij die kant op, nou een Dat gewei wil je niet tegen komen

• 10 September 2015 - 19:03

Pa Te Hofstee:

Hoi vakantievierders,

Jammer dat het weer niet altijd meewerkt. Maar ja dat is nu eenmaal zo.
    De mooseloop gewandeld naar mooselake. Jammer dat er geen moose zich heeft laten zien.
    Moose is de grootste nog levende hertensoort: hij wordt minstens zo groot als een paard. Sommigen beschouwen de ondersoort Alces alces americanus als aparte soort. Dit weten jullie natuurlijk al, maar zo heb ik ook nog wat te melden.
    Elks is toch een hertensoort Wapiti. En is ook een ondersoort van het Europese edelhert. Ik weet wel dat Elks ook kinderspelletjes zijn.
    Er zijn veel soorten Bull's. Zoals: Bull Logo, Bull Drawing, Angry Bull en nog veel andere namen.
    Nou weer genoeg bijgepraat.

Groetjes,

Pa

Meer veertjes vliegen in het rond (in- en buiten de kooi) zal best weer goed komen.