struisvogels en veel - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu struisvogels en veel - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

struisvogels en veel

21 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Swellendam

Vandaag via de panorama route de route 62 naar heidelberg gereden, helaas was het een bewolkte en regenachtige dag maar desondanks een mooie route om te rijden. Bij de struisvogelfarm aangekomen maakten we gelijk nieuwe vrienden, de honden en kat sprongen op schoot en wilden er eigenlijk niet meer af. Daar gegeten en natuurlijk struisvogel biefstuk gehad, het was lekker en smaakte maar vlees ipv kip zoals je zou verwachten. Daarna weer een hete douche en het warme bed in, s nachts kan het rond vriespunt zijn of zelfs vriezen (het is hier winter) en bij gebrek aan verwarming heb je dus echt wel donzen dekbedden en electrische dekens nodig.

• 25 Augustus 2013 - 14:50

Pa Te Hofstee:

Hoi vakantiemensen,

Een kleine reactie op het verslag over struisvogels en veel meer.
    Weet je dat het de grootste vogelsoort is. Een rughoogte van ca. 140 cm, kophoogte 260 cm heeft. Het is een echte steppenvogel; kan niet vliegen; en aan de korte vleugels ontbreken de slagpennen, evenals de stuurpennen; en voedt zich met planten en insecten. nou zijn jullie ook weer op de hoogte van deze niet vliegende vogel.
    Een ritje maken op zo'n vogel is ook mogelijk, gewoon vragen en doen, succes verzekerd.
    Het valt mij wel steeds op in jullie verslagen, dat jullie het hebben over een bepaalde diersoort in levende lijve hebben gezien, en daarna er een biefstukje van maken of gewoon een stukje vlees, hoe zit dat??
    Een warmhoudertje is altijd goed wanneer het zo koud is.

Veel plezier waar jullie ook maar bevinden,

Een groet van het overbewolkte stadje Groenlo,

Pa en een pip-geluidje van PIP.