Citytrip Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu Citytrip Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu

Citytrip Kathmandu

Door: Remco & Chantal

17 Oktober 2008 | Nepal, Kathmandu

Gisteren (16 oktober) hebben wij een aantal lokaties in Kathmandu bezocht.

Eerst zijn we naar Pashupatinath Temple gegaan. Hier worden net als in Varanasi mensen gecremeerd aan de oever van de Bagmati rivier. We hebben een stukje van het bijbehorende ritueel gezien. Hoe mensen afscheid nemen van de overledene en deze na 3 rondjes te hebben gelopen om de crematieplaats neerleggen. Dit is erg dubbel, aan de ene kant voel je je een toeschouwer bij iemand anders zijn verdriet terwijl het aan de andere kant ook "interessant" is om te zien.

Daarna zijn we naar de grootste Stupa geweest. Hier zag je hoe mensen de rollen (naam zijn we even kwijt) ronddraaien.

Als laatste zijn we naar een van de huidige Kumari's geweest. Dit is een meisje (nu 3 jaar) die wordt gezien als levende Godin. Wij hebben haar niet in het echt gezien m aar wel het gebouw waarin zij woont. Slechts op speciale gelegenheden mag zij het gebouw verlaten.

Wat leuk dat jullie deze site komen bekijken!!. Op deze site kunnen jullie ons volgen tijdens de reizen die wij maken. Herinner gister Droom van morgen Maar leef vandaag !!!

Actief sinds 17 Sept. 2008