Rustig middagje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu Rustig middagje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu

Rustig middagje

Door: Remco & Chantal

17 Oktober 2008 | Nepal, Kathmandu

Deze middag zijn we naar de Monkey Temple geweest en we zijn ook weer terug gekomen.

De hoeveelheid apen vielen wel mee. De tempel ligt hoog op een heuvel van waar je een mooi uitzicht hebt op Kathmandu.

Hier zijn zowel een Boedistische als Hindoetemel naast elkaar gebouwd. Oorspronkelijk was deze heuvel een eiland midden in de nu vol gebouwde valei.

Wat we vergeten zijn te vertellen is onze kookdemonstratie van gisterenavond. Tijdens deze demonsrtratie hebben we verschillende voorgerechten gemaakt waaronder MoMo. Bloem en water worden gemaakt tot een deeg. Hierin stop je fijngehakte groeten of vlees met veel kruiden. Deze vouw je op een speciale manier dicht of op de makkelijke manier. Dit wordt gestoomd en is dan zeer lekker.

We hebben als hoofdgerecht diverse groenten, spinazie, bamboe, rijst, champignons en doorgekookte linzen gehad. Zeer smakelijk en lekker pittig gekruid.

Het dessert was yoghurt.

Een gezellige avond.

Morgen gaan we na een korte busrit een kort hike doen van ongeveer 3 uur.

Groetjes
Remco en Chantal

• 17 Oktober 2008 - 12:12

Astrid:

Heey Remco en Chantal,

Leuk om zo alles te kunnen volgen!! Heel bijzonder allemaal,lijkt wel op dat ene programma van tv.
    Nou geniet er maar mooi van en tot snel maar weer!
    Groetjes Astrid

• 21 Oktober 2008 - 10:12

Arie Te Hofstee:

Een rustige middag en naar de Monkey Temple geweest en weer terug gekomen. Stel je voor dat je niet terug was gekomen wat dan.?
    Wanneer jullie weer thuis komen maak dan ook zo'n heerlijke en gemakkelijke maaltijd klaar. Zo zie je, en leer je nog eens wat uit een ander werelddeel.
    Veel plezier met de busrit. Misschien hebben jullie nu ik schrijf deze rit al gehad, maar toch een fijne rit toegewenst.
    Tot horens.