Van besneeuwde bergtoppen naar de stad - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu Van besneeuwde bergtoppen naar de stad - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van remcochantal - WaarBenJij.nu

Van besneeuwde bergtoppen naar de stad

Door: Remco & Chantal

15 Oktober 2008 | Nepal, Kathmandu

Vandaag zijn we om 8u vertrokken vanuit Pokhara naar Kathmandu. Een rit van ruim 6 uur.

We hebben ons niet verveeld door de vele vergezichten die we vanuit de bus mochten aanschouwen. Ook hebben we de rivier gezien waar we over een paar dagen zullen gaan raften.

De stad is druk maar minder druk en veel minder getoerter in vergelijking met de plaatsen in India. Een brandje of auto stinkt hier omdat je dit nu ruikt door de frisse lucht.

Morgen gaan we een city tour doen en 's avonds Nepalees koken.

Het eten in India en Nepal is erg lekker maar we houden het wel bij vegetarisch. Hier is genoeg afwisseling dus kunnen we nog genoeg proberen.
De prijzen liggen hier laag. Eten en drinken voor 2 personen kost hier nog geen 10 euro (1000 roepies).

Groetjes ons

• 15 Oktober 2008 - 19:00

Ruzica:

Hey reizende luitjes

Ik lees RAFTEB, oh ohhh. hahaha.(verbeeld u zich een schatterend ruzica, terug denkend aan rio de chili, in Peru, waar zij chantal 1,2,3 te water zag gaan..wat en lol heb ik toen gehad met jullie) Chantal laat je niet afleiden door het geschreeuw en geen dankjewel!! Je kan het heel goed en euh remco, bij wie uit de groep ga je nu de vertalingen doen?? Je bent er zo goed in`!

Jammer, geen foto's, maar die komen vast wel. Ik ben erg benieuwd!

Jullie gaan dus echt Nepalees koken, hmm, klinkt lekker!

Veel heel plezier in Kathmandu.. -x-

• 20 Oktober 2008 - 19:36

Arie Te Hofstee.:

Van de bergtop naar de bewoonde wereld.
    Het is wel belangrijk dat de maag goed gevuld kan worden, maar dat dat daar du ook voor 10 Euro's en dan met 2 personen. Neem wat goedkoop eten voor mij mee. Fijn dat je daar de uitlaatgassen niet zo ruikt dan in Nederland, dan kun je wanneer het niet meer op kunt houden er lekker een laten gaan zonder dat het iemand ruikt, geweldig toch.
    Tot horens.