In the Jungle - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van remcochantal - WaarBenJij.nu In the Jungle - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van remcochantal - WaarBenJij.nu

In the Jungle

Door: Remco & Chantal

Blijf op de hoogte en volg

25 Oktober 2009 | Maleisië, Kuching

Hallo Allemaal

Nou we zin terug van de nachten bij de Iban. We zaten midden in de jungle in een Longhouse. Een longhouse is een huis meestal gelegen aan de rivier op palen. Hier wonen een aantal families onder 1 dak. Wij gingen hier overnachten, wat betekende dat we 3 nachten op matjes hebben geslapen op de veranda. Een hele aparte ervaring, maar erg leuk. We werden welkom geheten dmv een welkomsceremonie. We kregen rijstwijn en de gong werd geslagen. Eenmaal binnen moesten we onze schoeben uit doen en plaats nemen op de grond. Hier kregen we koffie en thee aangeboden, een aangenaam drabkje na de boottocht in de regen. We hebben de eerste tropische storm ook meegmaakt en nou ... dat gaat hard.
We hebben gezellige dagen gehad en een indruk gekregen van hoe de mensen van de Iban stam leven. De rijstwijn en rijstwhiskey smaakten goed en hebben er voor een deel voor gezorgd dat wij goed konden slapen op de plankenvloer. We hebben 2 verschillende longhouses geslapen en daar zaten nog al verschillen in in comfort. De een was nog primitiever dan de andere, toilet buiten en als je s'nachts moest dan deed je dat door een gat in de planken of over de ballustrade.

Nu weer heerlijk een nachtje in het hotel, morgen vroeg vliegen we om 07.00 naar Miri om van daaruit door te gaan naar Mulu. Vroeg eruit dus, we gaan dan 5 dagen de jungle in en de bekende headhunterstrail lopen, over de Pineacles twijfelen we nog, maar dat zien we daar ter plekke wel.

Nou tot zover in het kort in avonturen, tot de volgende keer.

Liefs remco en chantal


  • 26 Oktober 2009 - 08:53

    Marja:

    Heyyyy .... Remco & Chantal jullie zijn alweer on the move zie ik. Ben weer op kantoor en heb heel interessant leeswerk in te halen... Ga dat snel doen en in de tussentijd, heel veel plezier op de headhunterstrail (niet te letterlijk opvatten denk ik dan...)

    Hartelijke groetjes,

  • 26 Oktober 2009 - 13:05

    Luuk:

    Rijstwhiskeyyyyy.....

  • 26 Oktober 2009 - 15:44

    Harmen Te Hofstee:

    Eerst maar even over de computer die het liet afweten, dus daarom niet kunnen reageren.
    Maar goed, jullie zijn goed aangekomen en verder gaat het goed met jullie. Wat ik het laatst heb gehoord is, dat aapjes kijken het voedselvoorraad doet slinken. Wie is er nu slimmer jullie of de apen????. Verder wens ik jullie nog fijne vele dagen daar in de jungle. Zal indien mogelijk de computer het toelaat vaker wat van mij laten horen.
    Groet van Pa.

  • 27 Oktober 2009 - 15:42

    Harmen Te Hofstee:

    Hallo Remco en Chantal.
    Slapen in een longhouse met 3 families en dan boven het water en lekker op een Perzisch-matrasmatje, heerlijk zacht en comfortabel, dat is pas genieten toch. Lijkt mij wel leuk om zo'n tropische storm mee te maken, en dan lekker op zo'n perzisch matje als een faki(e)r daar rond te vliegen, wat een feest. Het slapen in verschillende longhouse was bij de een comfortabeler dan bij de ander. Is het dan zo, dat je bij de ene op 1 matje slaapt, en bij de andere longhouse opp 2 matjes slkaapt, is dat het verschil of moet ik het anders zien. Laat het weten.
    Nou, over de 5 dagen die jullie de jungle in gaat hoor ik nog wel. Fijn dat het allemaal nog zo goed verloopt zoals het verloopt.
    Groet van Pa, en tot de volgende e-mail.

  • 31 Oktober 2009 - 14:48

    Suus:

    Dat krijg je he met zo'n koopje, dan lig je dus op planken te slapen en doe je je behoefte over de balustrade, dat scheelt zo een hele luxe badkamer en dus veel geld.......ik mot dr niet aan denken, kan ik direct weer naar mijn chiropractor....

    Ben benieuwd naar jullie volgende avondtuur in de jungle..

  • 31 Oktober 2009 - 14:55

    Suus :

    als ik het zo lees, vraag ik mij een ding af: Slapen jullie wel en is dit "vakantie"? Lijkt me dat je na die trip wel even een vakantie naar Kreta boekt....

  • 01 November 2009 - 13:18

    Ilse:

    Hallo Chantal en Remco,

    Super zeg die verhalen. Lijkt me wel erg apart om in de longhouses te slapen/leven!

    De afgelopen 2 wedstrijden gingen super goed!
    We hebben met 4-2 gewonnen van Polar Bears vorige week en gister met 9-0 (jaja we kunnen het wel ;)) gewonnen van DWV.

    Veel plezier in de jungle!

    Groetjes,
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wat leuk dat jullie deze site komen bekijken!!. Op deze site kunnen jullie ons volgen tijdens de reizen die wij maken. Herinner gister Droom van morgen Maar leef vandaag !!!

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 27462

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 November 2015

door de rocky's naar de kust

25 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Zuid afrika

30 September 2011 - 04 November 2011

Argentinie - Chili - Paaseiland

04 Oktober 2009 - 02 November 2009

Into the heart of Borneo

04 Oktober 2008 - 23 Oktober 2008

india en nepal

Landen bezocht: