Nijlpaarden en krokodillen - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu Nijlpaarden en krokodillen - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

Nijlpaarden en krokodillen

14 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na het ontbijt gingen we richting de steiger om een boottocht te maken op zoek naar krokodillen en nijlpaarden. Deze hadden we al snel gevonden. Ook de grote ijsvogel die zich niet veel liet zien hebben we gezien evenals de kleine. Ook een visarend was van de partij. We hebben veel tijd gehad om de nijlpaarden te fotograferen en te filmen. Mooi om te zien en te horen. Naa de lunch hebben we rustig wat gelezen. Om 16u werden we opgehaald voor een Sunset drive door de Wetlands op zoek naar verschillende dieren. Helaas geen luipaard gezien. Wel veel buffels, zebras, gnoes en verschillende hertachtigen. Toen het donker werd mochten we zelf de schijnwerper gebruiken om wild te zoeken. Wel een jakhals en chivetkat gezien maar weer geen luipaard. op naar een lekker bed.

• 17 Augustus 2013 - 14:45

Pa Te Hofstee:

Hoi vakantiegangers,

Jullie waren op zoek naar krokodillen en nijlpaarden en hebben die ook snel gevonden.
    Verder weet ik niet zoveel over bovengenoemde dieren, maar een ding staat mij bij,
    dat een krokodil volgens het volksgeloof een schreiend kind na doet om mensen naar zich toe te lokken.
    Misschien is dat een vraag naar de/en/of gids??
    Als je dus een soortgelijk schreiend geluid hoort, pas dan op voor die??????

Groetjes van Pa.