Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

Cape Vidal

15 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag een dag rustig aangedaan. Met de auto naar Cape Vidal, ongeveer 35 km rijden. Hierbij ging je door het natuurgebied via een verharde weg. Er waren een aantal zijwegen die je ook kon nemen. Dat hebben we ook gedaan. We zagen veel verschillende dieren onderweg. Het mooiste was een neushoorn met jong. Deze zaten eerst op 50m afstand maar kwamen steeds dichterbij. Neushoorns zien heel slecht maar horen en ruiken goed. Ze kwamen steeds dichterbij tot op wel 2 meter waarna ze achter onze auto de weg over staken. Zeer imposant en mooi om te zien. We zijn op een aantal uitkijkpunten met uitzicht over de vlakte en aan de andere kant de zee. We zijn ook nog op het strand geweest een hebben er in het water gelopen van de Indische oceaan. Op de terugweg nog vaak Pumba tegengekomen. Na het avondeten nog op zoek geweest naar nijlpaarden die hier dan los rondlopen om in de straten gras te eten. We hebben er 2 gezien maar onze camera's vergeten.

• 17 Augustus 2013 - 14:30

Pa Te Hofstee:

Hoi Chantal en Remco,

Ja jullie maken zoveel mee, en weet dat jullie er van genieten en dat is waar het om gaat als je op vakantie bent. En op alle reisverslagen te reageren val niet mee omdat ik dat zelf niet van dichtbij hebt meegemaakt.
    Wel heb ik een paar dagen geleden een documantaire op TV gezien over een groepje parkbeheerders in het Kruger Park waarvan een man werd aangevallen door een olifant. Deze man werd behoorlijk beetgenomen en kon maar ter nauwer nood zich zelf redden.Maar ja, deze man benaderde de olifant ook te dicht bij, en vertelde dat hij dat ook aan het gedrag van de olifant kon merken dat hij dat niet accepteerde vandaar de reactie van de olifant. Nou tot een volgende keer, en geniet nog van Zuid Afrika.
    O ja, met pip gaat het goed, en met mij ook wel.

Een warme en gemeende groet uit Groenlo,

Pa.