Op naar de bush (en dit keer niet in Arnhem) - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu Op naar de bush (en dit keer niet in Arnhem) - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

Op naar de bush (en dit keer niet in Arnhem)

08 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Weer om 7.00 opgestaan een ontbeten. In de tuin nog foto's gemaakt van kolibris en kuifparkieten. Rond 10.00 weggereden naar Mwunge resort. Onderweg was weer nog een verkeerscontrole en wij moeten stoppen. Er werd naar mij rijbewijs gevraagd een ze wilden ook nog in de kofferbak kijken. Het internationale rijbewijs horen ze niet te zien dus waarom we deze hebben aangeschaft is ons en raadsel. We mochten zonder problemen doorrijden. Als laatste moeten we nog 28km over een gravelweg door het privé reservaat naar de Bush camp. Het is echt een kamp met een aantal overdekte riante tenten in de middel of .... rond 14.30 kregen we sandwiches met tomaat en sardientjes. We gingen met 4 personen een game drive doen op zoek naar wilde dieren. Het was een lekkkere warme avond. Nadat we een hele tijd niets aan dieren zagen, spotten we ineens een groep olifanten. Wij gingen ervanuit dat we deze groep van een afstand gingen bekijken, maar Isaac had andere plannen. We reden tot midden in de groep! Toen gebeurde er iets wat we alleen kennen van de tv. We werden omsingeld door de groep en ze probeerden ons te imponeren door veel geluiden te maken te schrapen met hun poten om ons weg te jagen. Erg indrukwekkend, toen ze zagen dat we geen kwaads van plan waren begonnen ze rustig te grazen. Wat was dat prachtig om te zien! Vervolgens hebben we nog een neushoorn gezien en tijdens de rit in het donker hebben we nog een hyenna gespot, dit bleek erg zeldzaam te zijn. Terug in de Bush camp hebben er heerlijk gegeten en daarna onder begeleiding terug naar de tent. Omdat de camp geen hekken heeft kunnen alle dieren et komen. Eenmaal tomm goed horen weer van alles naast de tent lopen, maar goed dat we veilig in de tent zitten.

• 12 Augustus 2013 - 15:41

Pa Te Hofstee:

Hallo vakantiegangers Chantal en Remco.
    Klopt het dat pas van vanaf vandaag 11 augustus kan reageren op jullie reisverslagen.
    Bij de vorige reisverslagen heb ik geen (reageer op dit reisverslag) venster kunnen openen en/of gezien.
    Dit is dan mijn eerste reactie:
    Ik heb dus alle verslagen van jullie nu nog niet vers in mijn geheugen zitten, maar zal deze nog een keer goed doorspitten en er op reageren.
    Reactie op: Op naar de bush:
    Een mooi verslag met al die vogels en wilde dieren. De olifanten op een afstand bekijken lijkt mij in eerste instantie wel zo verstandig.Maar Isaac had andere plannen. Ik neem aan dat Isaac geen olifant is die ander plannen had, maar een persoon. toch.
    Nog een hele fijne tijd samen omringd door vreemde vogels en wilde dieren. Blijf zelf rustig en wordt niet wild en opgejaagd.

Een warme groet uit Groenlo,

Pa.