In de bush - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu In de bush - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

In de bush

09 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Om 6.00 werden we gewekt door Isaac met Waky Waky. Na een kop rooibosthee bij het kampvuur gingen we een game walk doen. Onderweg hebben we het verschil geleerd tussen olifanten drollen en neushoorn drollen. Die van een olifant zijn bruin omdat een olifant gras, takken en bladeren eet en dit voornamelijk bruin van kleur is. Een neushoorn eet alleen maar gras waardoor de drollen zwart zijn. Ook kun je het zien in de drol zelf. Het paringsgedrag kwam ook ter sprake. Verder hebben we niet veel dieren gezien maar het was wel leuk om door de Bush te lopen en naar sporen te zoeken. Na terugkomst heerlijk ontbeten. Ananas, havermoutpap warm, muffin, en verder warme tomaat, ei, worst en bonen. Lekker maar wel veel. Daarna uitgerust in de tent. Bleken er op de stang waar de kleerhangers aan hangen 3 kikkers te zitten. Daar zijn er volgens ons niet weg gegaan omdat deze er de volgende dag er nog zaten. Om 14.30 thee met cake gegeten. Op naar nog een game drive. We hebben een Cheetah met prooi gezien die rustig aan het eten was en ook een aantal leeuwen. In eens alleen het weer om, dreigende lucht en onweer. Het begon te regenen en de regenjassen hielpen hier niet echt tegen. We waren door een door nat, gelukkig hadden we genoeg dekens om de camera's te beschermen. Chantal had het heel koud maar gelukkig gingen we naar het kamp terug wat het ging niet lekker met Chantal. In het kamp heeft ze niets meer gegeten en op tijd gaan slapen.