Door Kruger Park - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu Door Kruger Park - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

Door Kruger Park

10 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Vandaag weer vroeg opgestaan na een vrij onrustige nacht voor Chantal maar zonder ontbijt vertrokken. Het heeft vannachtveel ge onweerd, weinig dieren geluiden gehoord. De wegen waren goed te rijden ondanks de regen. Om 11 uur waren we bij de gate van het Kruger park. Nu gingen we zelf op safari, hopenlijk zagen we nog iets interessants. Kort naar binnenkomst zagen we een traffic stop, dit betekend dat et iets te zien is, hier bleek een luipaard te zitten, wij zagen alleen een impala in de boom hangen. Na even gekeken te hebben zijn weer verder gereden, we besloten een zandweg te nemen. Hier zagen we eerst geruime tijd niet veel, op wat impala's na. Toen liep er ineens een giraffe voor ons op de weg, mooi om die dieren te zien bewegen, daarna ging hij aan de kant, zodatwe er langs konden. Zo konden we hem/haar nog beter bekijken. Toen begon het spotten echt, we zagen olifanten, nijlpaarden, zebra's en ook nog wild dogs. Naar wat weer later begrepen zie je deze dieren niet vaak, dus wel heel bijzonder! Het was een mooie rit door het kruger park met veel dieren. Aangezien we alleen foto's met de camera's hebben gemaakt zullen jullie deze wel zien als we terug zijn. Na het verlaten van het park waar we nog wel uren zo niet dagen konden blijven. Kwamen we aan bij onze guesthouse. Hier werden we weer vriendelijk ontvangen, dit keer door sue :-). 'S avonds lekker van de braai gegeten en lekker warm gedouched en lekker op tijd naar bed.