eendag die leterlijk voorbij gevlogen is - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu eendag die leterlijk voorbij gevlogen is - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van remcochantal - WaarBenJij.nu

eendag die leterlijk voorbij gevlogen is

17 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Niet ontbeten maar wel een ontbijtpakketje gekregen voor op het vliegveld. Eerst de auto inleveren zonder problemen. Nadat we hadden ingecheckt konden we ontbijten. Rustig wachten op onze vlucht van 09.15. De vlucht duurde 1.10 en was een korte, mooie vlucht met zicht over Afrika en tijdens de landing over de kust van Port Elizabeth. Met maar 50 passagiers, klein vliegtuig, hadden weer onze rugzakken zo weer terug. Onze volgende auto opgehaald, weer hetzelfde merk en type zodat we niet hoefden te wennen. Op weg naar Addo National Elefant Park voor een fly-in. We waren ruimschoots op tijd op het vliegveldje, niet meer dan een strook gras en een paar gebouwtjes. Het waaide behoorlijk en de vlucht in een klein vliegtuigje was dan ook turbulent maar een geweldige ervaring. We vlogen over een paar heuvels om daarna te landen op een gras baan in het dal maar wel tegen de helling op. Geweldig. We gingen met een klein busje naar de lodge. Hier hadden we tijd om bij te komen voordat we kennis gingen maken met de olifanten. De olifanten gaan s avonds hun hok en wij mochten ze bekijken een aanraken. Ze openen zelf hun hok maar de oppassers moeten deze dan weer met moeite dicht doen. De olifanten zijn door de lodge opgevangen en getraind. En hele ervaring en dat was nog maar het begin. Het diner bestond uit Kudu-worstjes, Pumba-biefstuk en een soort lamsbout maar welke weten we niet meer. Dus weer wat gegeten wat je anders niet zult eten. Ons huisje lag op de heuvel met een mooi uitzicht. Het was een soort tent met veranda en een jacuzzi.

• 22 Augustus 2013 - 21:53

Suzan:

Wow, olifanten aaien.pumba en timon op je bord.Nijlpaard of neushoorn die gewoon t zebrapad neemt terwyl je staat te wachten op de rest vd beesten. Max wil ook!

Hoop dat jullie een veilige, spannende reis maken.Genieten, ik lees dat zeker uit de verslagen. Jaccuzi?!? Heb ik hier nog niet eens tssssssss. Hou vol en geniet! Groeten van ons!

• 22 Augustus 2013 - 22:15

Pa Te Hofstee:

Hallo Chantal en Remco,

Een dag die letterlijk voorbij gevlogen is.
    Toch fijn om een lunchpakketje mee te krijgen, wat moet je anders dan eten. Een mooie vlucht gehad in een kleine vliegtuig waarin 50 passagiers mee hebben gevlogen. O ja, de auto is dezelfde merk type, was het nummerbord het zelfde als de vorige of heb je daar niet opgelet, je weet het maar nooit.
    En dan lekker over de heuvels gevlogen. Ik had ook niet anders verwacht.
    Kennis maken met de olifanten. Waren er ook nog jonge olifanten??
    Ja en dan het eten van de Kudu-worstjes en Pumba-biefstuk. Ja dan moet ik even terug naar het verslag dat jullie een Pumba hebben gezien, wat hebben jullie daar mee gedaan, zijn dat nu die Pumba-biefstukjes die jullie gegeten hebben, en/of hebben jullie tijdens het eten hier niet aan terug gedacht.
    Maar als het maar lekker is geweest, toch.

Veel plezier en tot de volgende keer,

Pa.