En maar schommelen en maar kijken...... - Reisverslag uit Jaipur, India van remcochantal - WaarBenJij.nu En maar schommelen en maar kijken...... - Reisverslag uit Jaipur, India van remcochantal - WaarBenJij.nu

En maar schommelen en maar kijken......

Door: Remco & Chantal

07 Oktober 2008 | India, Jaipur

Nameste allemaal

Nou we hebben al ontzettend veel beleefd in de korte tijd dat we hier zijn.

India is een land met erg veel contrasten en tegenstellingen. Er heerst erg veel armoede wat ook duidelijk te zien is, maar heeft zeker ook veel mooie momenten. Het is echter wel lastig veel mensen slapen langs de kant van de weg of in hun tuktuk. Mooi om te zien is de erg kleurrijke kleding die de mensen aan hebben.

Het landschap is hier 1 grote filmset voor je gevoel, telkens heb je het idee dat indiana jones ergend uit een tempel komt gevlogen. Gisteren zijn we naar het Amber fort geweest, geweldig. Dit is een fort hoger gelegen, je kunt hier heen op een olifant. Prachtig was het om te zien een hele rij gekleurde olifanten die de berg op liepen. Zelf zijn we ook met een olifant de berg opgegaan, een leuke ervaring (vandaar de titel).

Gisteravond naar een indianse avond geweest, lekker gegeten.

Vanochtend naar de monkey temple geweest, de ritten met een tuktuk zijn al een heel avontuur en meerder malen ben je er van overtuigd dat het niet goed gaat, maar toch gaat het telkens wel goed.

De tempel was letterlijk en figuurlijk een filmset, hier werden opnames gemaakt voor een braziliaanse film (helaas hoefden we niet te figureren). Erg indrukwekkend allemaal.

Qua temperatuur moet je hier denken aan 35 + dus zweten is er wel bij. Daarentegen hebben ze hier himalaya water dus dat smaakt goed.

Straks gaan we naar een echte bollywoodfilm, zijn erg benieuwd.

Nou nu hebben jullie een kleine indruk van onze avonturen.

Op naar nog meer belevingen, morgen vertrekken we naar de Taj Mahal. Vrijdag zitten we al in Varanasi.

Liefs remco en chantal.

• 08 Oktober 2008 - 14:38

Arie Te Hofstee:

Fijn dat jullie genieten van de welverdiende vakantie. Een ritje met de tuktuk lijkt dus af en toe te mislukken, maar het is op het randje, dus gaat het nog steeds goed. En maar schommelen en maar kijken naar een kont van een oliefant, "hoe zo", zit je achterste voren op een olifant, of bedoel je je voorganger(s)(ster). Het figuren zit niet in jullie, en dan word je ook niet uitgekozen. Temperatuur is aangenaam maar 35+??? toch!!!
    Nog een fijne dag in Taj Mahal, en vrijdag in Varanasi. Het weer van vandaag in Groenlo woensdag 8 oktober is een waterige dag. Verder gaat het goed.
    Nog veel plezier en de groetjes van mij, en tot horens.

• 08 Oktober 2008 - 16:48

Kathinka :

Hoi Remco en chantal ,
    leuk jullie reis te volgen
    wat een belevenis lijkt het!jammer dat je niet mocht figureren chantal is toch ècht is voor jou ?

geniet van de Taj Mahal moet echt fantastisch zijn,
    gr. kathinka

• 08 Oktober 2008 - 18:52

Ruzica:

Whaa, wil ik jullie een fijne reis wensen, zijn jullie al onder weg.. en en en en? Ik heb de eerste indruk gelezen, klinkt echt goed. Wel wat anders dan Peru ;)
    35 graden, lekker hoor! Mijn jaloezie stijgt het huis uit! Ik zit nog te dromen over Peru, precies een jaar geleden, en jullie zijn alweer op nieuw reis. Lekker hoor!

Ik hoop dat jullie een heerlijk reis hebben. Blijf jullie volgen en ben benieuwd naar de verhalen...

Geniet! liefs

• 09 Oktober 2008 - 11:26

Suzan :

En en.. hebben jullie al een baby olifantje voor mij gevonden?

nog super veel plezier,

Suus en J.E.
    Kevin

• 09 Oktober 2008 - 13:44

Pauline:

Hola vakantie gangers
    Leuk om jullie hier even te zien en jullie belevenissen te volgen.De eerste verhalen zijn al goed, Zal jullie hier nog wel eens opzoeken.
    Heel veel plezier geniet ervan en vele mooie foto's maken!!!
    Groetjes, Herbert & Pauline

• 14 Oktober 2008 - 10:26

Collega`s!!:

hoi ,
    even groetjes van ons allen!
    gr. db.gr.5.

• 14 Oktober 2008 - 15:01

Buuf :

hee buurtjes, erg leuk om jullie site te lezen/bekijken!! wilde jullie even laten weten dat alles ok gaat in/met jullie huisje, heb alleen even de gids 'geleend' haha!! ik hou jullie site in de gaten.. veel plezier!!!!! groetjes ilze