Eindelijk de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van remcochantal - WaarBenJij.nu Eindelijk de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van remcochantal - WaarBenJij.nu

Eindelijk de Taj Mahal

Door: Remco & Chantal

14 Oktober 2008 | India, Agra

En we hebben hem niet 1 keer gezien, maar twee maal. Na aankomst in Agra na een lange busrit zijn we vrijwel direct in de de tuk tuk gestapt en naar de backside van de Taj Mahal gegaan voor de sunset. Het was een mooi gezicht, vreemd is het om te zien hoe snel het donker wordt.

De rit erheen was een avontuur en we hebben prettige en minder prettige dingen gezien.

Nadat we de Taj Mahal bij sunset hadden bekeken, terug naar het hotel en een restaurantje uitgezocht.

Op tijd naar bed, want om 5.30 zou de tuk tuk klaar staan om ons naar de taj mahal te brengen. Deze gaat om 6.00 open en dan is het nog
"rustig" .

De volgende ochtend waren we er erg op tijd, er stonden slechts 5 mensen voor ons in de rij. Nadat we gefoullieerd waren direct door naar de taj mahal, een mooi plekje gezocht en vanaf hier veel mooie foto's gemaakt. Doordat de zon nog opkwam kreeg de taj mahal vele mooie kleuren.

Een echt wereldwonder deze plek, schitterend van buiten, maar van binnen niet.

Terug in het hotel ontbeten en daarna naar het rode fort geweest. Vanaf hier had je mooi uitzicht op de Taj mahal. De maharadja die hem gebouwd heeft had hier de laatste 8 jaar van zijn lebven opgesloten gezeten.

's avonds gegeten daarna gingen we met de nachttrein naar Varanassi.
De trein had een vetraging van 1,5 uur en kwam om 2.00 s'nachts op het station aan. het was zeker een heel avontuur en van ghoed slapen is het niet gekomen.
Om 6.00 wakker en om 10.00 in varanassi aangekomen en daarna een uur rijden naar ons hotel.