Indrukwekkend - Reisverslag uit Vāranāsi, India van remcochantal - WaarBenJij.nu Indrukwekkend - Reisverslag uit Vāranāsi, India van remcochantal - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend

Door: Remco & Chantal

14 Oktober 2008 | India, Vāranāsi

Ondertussen hebben we Varanasi ook weer achter ons gelaten.

Een drukke stad waar ook het einde van de vastentijd wordt gevierd. Veel zang en dans op straat en optochten.

's Avonds zijn we met een boot de Ganges op gegaan om daar het schouwspel te aanschouwen. Een gebed door 7 priesters (een heilig getal) met veel vuur en wierrook. We hebben een bloemetje geofferd aan de Ganges voor geluk voor familie en vrienden.

Het is gebruikelijk dat mensen willen streven in Varanasi waarna ze aan de oever van de Ganges worden gecremeerd. Dit is een aparte gewaarwording om dit met eigen ogen te zien gebeuren.

Er veel indrukken en de door de drukte niet altijd even prettig maar achteraf wel bijzonder.

De volgende ochtend zijn weer de Ganges op gegaan om het ochtendritueel te aanschouwen van het wassen van de mensen voor hun dagelijkse bezigheden in de Ganges.

Mooi om te zien, kleurrijk maar wel vreemd dat men zich gaat wassen in een rivier (wel heilig) maar in onze ogen vies is. De symboliek erachter is wel mooi.

• 14 Oktober 2008 - 18:23

Monic:

Hallo avonturiers!

Wat een verhalen en foto's al zeg!! Heel indrukwekkend allemaal lijkt me...
    Geniet er verder lekker van samen, ik wacht weer verder op jullie volgende blog!!

Groetjes Monic

• 15 Oktober 2008 - 14:41

Luuk:

SEPO! (Second Post)

• 20 Oktober 2008 - 19:22

Arie Te Hofstee:

VARANASI.

Waarom hebben jullie Varanasi zo snel verlaten. Waren julie te vroeg aangekomen en moesten toen nog mee doen aan deze vastenactie.Een keertje zonder eten kan ook wel.
    De foto's zijn mooi en jullie genieten nog steeds. Volhouden dan maar.

Tot horens.